Anne-Marie Ketelaar

"Met elkaar kan je alles, in je eentje kan je niets, kenmerkt ons"

Anne-Marie Ketelaar, ook wel bekend als Ketelaar Regelaar, is de kapitein op het schip van ons team Strategic Accountmanagement. Oftewel, het team dat accountmanagement doet voor de 22 grootste klanten van Company.info. Denk aan de grote banken, verzekeraars, energiebedrijven en telecombedrijven. Met hen op de beste manier servicen en helpen bij B2B-datavraagstukken houdt Anne-Marie zich dagelijks bezig. Die rol bestiert ze sinds 2019. “Met veel plezier!”

Schouders eronder en huppakee

Waar dat plezier ‘m vooral in zit? “Zien dat een klant succesvoller zakendoet dankzij onze data. Zeker als het vooraf om een onmogelijk lijkend vraagstuk gaat. Die klus klaar je dan alleen als je echt als team samenwerkt. Daarvoor moet je als klant en opdrachtnemer naast elkaar staan”, vertelt Anne-Marie. Je kwetsbaar en open opstellen zijn twee belangrijke factoren voor zo’n samenwerking. “En doorzettingsvermogen niet te vergeten”, zegt Anne-Marie. Soms gaan projecten niet helemaal zoals je van tevoren had bedacht. Daar moet je je met elkaar overheen kunnen zetten. “Op zoek naar een oplossing, schouders eronder en huppakee! Dan bereik je je einddoel, linksom of rechtsom.” Je begrijpt waar haar bijnaam Ketelaar Regelaar vandaan komt. 

Het traject met T-Mobile / Tele2 is een mooi voorbeeld van zo’n onmogelijk lijkend vraagstuk dat uitpakte als een succes. “Dat traject maakt me trots! Niet alleen omdat dit hét voorbeeld is van hoe je moet samenwerken. Maar ook omdat T-Mobile nu in staat is om een nog betere dienstverlening te garanderen aan haar klanten. Zo zijn er nog veel meer bedrijven waar ik heel fijn en succesvol mee samenwerk.”

Persoonlijk contact staat voorop

Niet alleen de naam Ketelaar Regelaar tekent Anne-Marie. Ook haar invulling van relatiemanagement. “Een klant is een mens. Een klantgesprek moet daarom nooit alleen over werk gaan”, vertelt Anne-Marie. “De persoonlijke situatie van de klant staat voorop. Daarna komt werk. Daarmee creëer je vertrouwen. En dat zorgt ervoor dat je ook open en eerlijk tegen elkaar kunt zijn als het even niet zo soepel loopt. Die ruimte moet je bij elkaar voelen. Zo creëer je een band voor de lange termijn.”

Dat leerde Anne-Marie van haar leidinggevende bij haar eerste baan als marktonderzoeker. “Na ieder klantgesprek was een pitstop bij een truckerscafé om gebakken eieren te eten vaste prik. ‘Persoonlijk contact is het allerbelangrijkst’, zei hij. Toen dacht ik alleen ‘ik moet terug naar kantoor, want ik heb nog bergen werk te verzetten’. Maar nu begrijp ik dat volledig en heb ik dat overgenomen. Alleen die eieren laat ik achterwege.”

 

“Bij Company.info werkt een groep van stuk voor stuk gedreven mensen. We hebben met elkaar veel kennis en kunde en we willen elkaar altijd helpen. Dat verbindt ons en die verbinding is best uniek.”

Met elkaar kan je alles

Als Anne-Marie haar collega’s met één woord moet omschrijven is dat ‘aanpakkers’. “Bij Company.info werkt een groep gedreven mensen. We hebben met elkaar veel kennis en kunde op verschillende gebieden en we willen elkaar altijd helpen. Dat zorgt voor een sterke verbinding in onze groep en dat is best uniek.” Alleen kun je niet alles weten, je hebt elkaar nodig. “Daar zijn we ons bewust van en dat is goed. Met elkaar kan je alles, in je eentje kan je niets. Dat credo is heel kenmerkend voor onze cultuur.”

Klanten voelen dat ook. “Company.info is niet het enige bedrijf dat data kan leveren. Onze dienst is dus niet uniek, maar onze mentaliteit wel. Dat merken klanten en daarom kiezen ze voor ons. Ze zien dat wij er zin in hebben en ons werk met plezier doen. Als een traject soms dan even anders loopt dan verwacht, weten zij ook ‘die zijn eager genoeg om het op te lossen’.” 

Buiten de lijntjes kleuren

Naast ‘verbinding’ en ‘gedrevenheid’ is ook ‘continu vernieuwen’ een waarde die goed past. “Onze data en tooling nemen we regelmatig onder de loep om punten te verzamelen waarop we kunnen verbeteren. Met elkaar vinden we het belangrijk om het beste aan onze klanten te leveren”, vertelt Anne-Marie. “Om dat te bieden mag je best een beetje buiten de lijntjes kleuren. Wie bij ons komt werken, moet dat dus ook prettig vinden. We hebben natuurlijk processen en procedures waar we ons aan houden, maar niet alles is in beton gegoten. Er is voldoende ruimte om nieuwe ideeën aan te dragen. Graag zelfs!”


Meer vacatures bij FD Mediagroep