Kevin van den Eshof nestelde zich een halfjaar geleden in het New Business team. Daarin heeft hij een combirol: new business genereren, maar vooral de relatie met de MKB-klanten warmhouden en versterken. Daarnaast laat Kevin hen kennis maken met ons volledige productaanbod. Die combirol past hem als een jas. Ervaring als relatiemanager had hij al, maar in het werven van nieuwe klanten wilde hij zich ontwikkelen. “Daarvoor zit ik hier op de juiste plek! Iedereen binnen het New Business team werkt op zijn eigen manier. Ik krijg dus verschillende werkwijzen mee en daardoor leer ik iedere dag".
Waarom Kevin voor Company.info koos? “Die keuze heb ik vooral gemaakt op gevoel. Dat zat bij binnenkomst tijdens mijn eerste gesprek al goed. Ik werd warm door Dean ontvangen, de sfeer op de werkvloer was luchtig en aan de lunch/borreltafel deden een aantal collega’s een drankje. Ik voelde me meteen op mijn plek”, vertelt Kevin.
“Tijdens het gesprek bleef dat goede gevoel. Met mijn huidige situatie – ik ben naast mijn werk ook tweedejaars deeltijd student Commerciële Economie – werd meegedacht. Het was mogelijk om mijn studie met werk te combineren. Ook werd er gekeken naar hoe ik met mijn profiel het beste tot mijn recht kom in het New Business team. Zo hebben we mijn functie samen vormgegeven waarin ik new business én relatiemanagement doe.”
De portefeuille die Kevin bedient bestaat uit zo’n 1.200 tot 1.300 MKB-klanten. Best een flink bestand! Daar binnen zoekt Kevin naar haakjes voor contact. “Bij Company.info verkopen we verschillende data en tooling, maar we gebruiken ze ook zelf. Bijvoorbeeld voor het spotten van verkoopkansen of cross sell deals. Daarvoor gebruiken we onze marktanalyse tool Marktview”, vertelt Kevin.
“In Marktview staan al mijn klanten. Daarin kan ik klanten selecteren op basis van zo’n 500 kenmerken. Stel, ik wil met een klant in gesprek over onze API’s, dan selecteer ik bedrijven vanaf een bepaalde grootte. Zij hebben vaak een eigen CRM-systeem met veel medewerkers en waarschijnlijk ook veel klanten. De kans is groot dat zij het invoeren van klantgegevens graag geautomatiseerd willen doen. Die benader ik dan. Doordat ik de tools die we verkopen ook zelf gebruik, kan ik de meerwaarde ervan ook makkelijker aan klanten of prospects uitleggen. Heel handig!”
“Naast een fijne, informele sfeer vind ik het belangrijk dat een bedrijf zich bezighoudt met vernieuwing en ontwikkeling, dat is bij Company.info zeker het geval."
Werken met de tooling die je verkoopt is fijn. Werken in een hecht team is nog fijner. “Ik kan goed sparren met mijn directe collega’s en ik leer iedere dag van hen. Je bent hier vrij om je werk in te richten zoals jij wilt. Iedereen in het team heeft dan ook zijn eigen werkwijze. Van die verschillende aanpakken leer ik en op basis daarvan ontwikkel ik een werkwijze die goed bij mij past. Die vrijheid vind ik heel prettig.”
Ook de samenwerking met andere collega’s verloopt soepel. “Als ik mensen nog niet ken, kijk ik altijd eerst een beetje de kat uit de boom. Bij Company.info merk ik dat ik dat minder doe. Dat komt doordat iedereen hier toegankelijk en benaderbaar is. Collega’s zorgen ervoor dat ik me thuis voel, omdat iedereen me echt wil leren kennen. Dat vind ik persoonlijk prettig, maar het bevordert ook de samenwerking. Heb je hulp van iemand nodig, dan stel je die vraag na dat eerste informele gesprek toch makkelijker.”
“Naast een goede, informele sfeer vind ik het belangrijk dat een bedrijf zich bezighoudt met vernieuwing en ontwikkeling”, vertelt Kevin. “Dat is bij Company.info zeker het geval. We vernieuwen onze producten continu voor klanten. Maar we werken ook zelf met de nieuwe producten. Binnen het salesteam zijn we kort geleden gestart met de Customer View in onze marktanalyse tool. Hiermee krijg ik een volledig beeld van mijn portefeuille en kan ik makkelijk analyses en doelgroepselecties maken. Daarnaast inspireren we elkaar met succesvolle klantverhalen. Zo worden we met elkaar nog beter in datgene waar we al goed in zijn!”
Als accountmanager new business bij Company.info werk je zelf met al onze online tools! Dit helpt jou om klanten en prospects ervan te overtuigen om onze diensten te gaan gebruiken. Keihard meetbaar succes, wat wil je nog meer? Solliciteer nu!
We zijn onderdeel van FD Mediagroep, net als Het Financieele Dagblad, BNR en Company.Info: onmisbare bronnen voor zakelijke beslissers. Deze bedrijven, ieder met hun eigen cultuur, zijn allemaal actief in het verzamelen, onderzoeken, ordenen en presenteren van actueel financieel-economisch nieuws en informatie. Daarbij werken we nauw samen. Zo wisselen de redacties van Het Financieele Dagblad, BNR en FD Business informatie uit en komen redacteuren regelmatig hun licht opsteken bij de data-specialisten van Company.info.